بازیابی وب سایت هک شده

بازیابی وب سایت هک شده

بازیابی وب سایت هک شده وردپرسی

گاهی برای شما پیش می آید که بدلیل رعایت نکردن موارد ریز امنیتی وب سایت شما توسط ربات ها یا هکر ها مورد حمله قرار گرفته و فعالیت وب سایت شمارا مختل میکند.

حتی گاهی ممکن است بدلیل داشتن رمز ساده به سایت شما دسترسی پیدا کرده و سایت شمارا ویروسی کنند و تمام زحمات شمارا هدر دهند.

حفظ امنیت وب‌سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. بازیابی وب‌سایت پس از هک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، اجرای مدیریت ریسک کارآمد، و همچنین به‌روزرسانی مداوم فناوری و امنیت است. با اجرای استراتژی‌ها و راهکارهای مناسب، می‌توان وب‌سایت را به سرعت و با کمترین افت کارایی، پس از حملات هک بازیابی کرد و از وضعیت بهتری به لحاظ امنیتی برخوردار ساخت.

چرا وب سایت ما هک میشود ؟

در واقع این امر دلایل بسیار زیادی میتواند داشته باشد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی ابزار های حمله و تهاجم به وب سایت ها نیز بروز شده و وب سایت ها بیش از پیش مورد حمله قرار میگیرند.

از طریق روش های زیر میتوان امنیت سایت را بالاتر برد و کار نفوذ سایت را سخت کرد.

رمز ورود دو مرحله ای

یکی از روش های رایج در بالابردن امنیت وب سایت استفاده از رمز دو مرحله ای است. با استفاده از این روش حتی اگر پسورد شما توسط ربات یا هکرها کشف شود بدون داشتن رمز مرحله دوم نمیتوانند به سایت شما نفوذ کنند.

تغییر ادرس صفحه ورود

مهم نیست سایت شما وردپرسی باشد یا نه اگر هکر ها و ربات ها آدرس صفحه ورود شمارا نداشته باشند نمیتوانند برای نفوذ کاری انجام دهند. از آدرس های رایج استفاده نکنید.(مثال: Wp-admin,login,wp-login,…)

تغییر پیش فرض های وردپرس

تمامی سیستم های تولید محتوا (cms) دارا کلاس هاو مقادیر از پیش تعریف شده ای هستند که سایت شما ممکن است به وسیله انها مورد حمله قرار بگیرید. وردپزس به دلیل محبوبیت بیشتر خطرات بیشتری آنرا تهدید میکند. شما باید تا آنجا که امکان دارد مقادیر پیشفرض را تغییر دهید. مقادیری مانند wp که در وردپرس زیاد تکرار شده و حتی پیشوند دیتابیس هم قرار گرفته شده.

استفاده از رمز پیچیده

بعد از رعایت تمام موارد گفته شده استفاده از رمز پیچیده و سخت تاثیر زیادی در رحفظ امنیت وب سایت دارد. برای تولید یک رمز پیچیده باید از حروف اعداد و کاراکتر های خاص استفاده کنید که حدس زدن آن سخت باشد. در ضمن حروف کوچک و بزرگ در تولید رمز متفاوت هستند و استفاده از ترکیبی از آنها بسیار در سختی رمز تاثیر دارد. 

استفاده از reCAPTCHA

reCAPTCHA یکی از سرویس های پرطرفدار گوگل میباشد که بسیاری از سایت ها برای حفظ امنیت و جلوگیری ار نفوذ ربات ها تاثیر بسیاری دارد. سرویس ریکپتچای گوگل برای استفاده کاربران ایرانی تحریم است اما شما به سادگی میتوانید با تحریم شکن از آن استفاده کنید. 

آیا هک شدن وب سایت وردپرسی پایان کار است ؟

خیر. در اکثر موارد میتوان سایت را بدون از دست رفتن اطلاعات مهم بازیابی کرد اما باید در نظر گرفت که در مواردی هم ممکن است سایت قابل بازگشت نباشد که احتمال آن کم است اما صفر نیست.

درست کردن سایت هک شده

اگر وب سایت شما توسط عواملی همچون ربات ها و هکر ها دچار مشکل شده میتوانید به راحتی سایت خود را بازگردانی کنید . اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید وم منتظر تماس مشاورین ما باشید.

با ما در تماس باشید

مشتاق همکاری با شما هستیم

محتوا محافظت شده